De vlucht en aankomst bij Ndege House

10 juli 2019 - Diani Beach, Kenia

Lieve vrienden, familie, kennis of wie je ook bent,

Jambo!

Leuk dat jullie mijn eerste blog lezen, vergeef me dat deze zo laat komt & de waarschijnlijk totaal niet-chronologische verhalen, met misschien typefoutjes.

Afgelopen maandag om 6 uur brachten mijn ouders en mijn zusjes mij naar Düsseldorf, dit lijkt ondertussen echt al een week of twee geleden. Vanaf daar zijn we met het vliegtuig naar Abu Dhabi gegaan, de eerste keer vliegen, dus stiekem best spannend. En ook afscheid nemen is dan niet makkelijk, helemaal niet als je vriendin zegt: ‘dit zou wel eens de laatste keer kunnen zijn dat je ze ziet hè?!’. Het vliegen was echt leuk de eerste twee uur, daarna ging ik me vervelen. Ik kan je vertellen dat je je ook gaat vervelen als je na de eerste 6 uur durende vlucht voor 13 uur op Abu Dhabi moet wachten en ook nog eens niet kunt slapen. Vanaf daar zijn we in 4,5 uur naar Naïrobi (Kenia) gevlogen, waar we door vertraging uiteindelijk 5 uur moesten wachten. Wat waren we het zat! Toch is het weer leuk om een nieuw vliegtuig in te stappen en uiteindelijk in Mombassa een bord met je naam te zien. Eindelijk, we konden naar het plot.

Tijdens de autorit keek ik mijn ogen uit, wat was er veel te zien. Het was 9 uur en helemaal donker, maar er liepen heel veel mensen op straat. Langs de weg waren complete winkels als: Ikea, Zeeman, Intratuin en Een  groenteboer uitgestald in marktkraampjes. Of toch niet, bij ons lopen er in dat soort winkels geen koeien tussendoor. Wat ik ook zag was armoede. Een man die zich voortbewoog op zijn handen, omdat hij geen onderbenen meer had en waarschijnlijk geen geld voor een rolstoel. Een leuk weetje is dat hier links wordt gereden, maar hoé. Auto’s rijden tussen de 80-100 km p/h en remmen opeens heel hard, omdat er iemand over steekt, dat is normaal. De taxichauffeur zei dat we de rit maar als ‘free massage’ moesten aanschouwen, dan konden we vannacht beter slapen, dan weet je waarschijnlijk al hoe de wegen er hier uit zien.

Toen we aankwamen op het plot werden we heel warm verwelkomd. Wat een lieve mensen wonen hier! Het huisje is prachtig en we hebben zelfs een mega zwembad, waar we nog snel even een duik in hebben genomen. Daarna zijn we snel gaan slapen, even 40 uur slaap in gaan halen. Voordat we gingen slapen werd er rond de tent nog even op slangen gecontroleerd en zaten er al wat salamanders binnen.

Vandaag werden we laat wakker en hebben nog even een chill-dagje gehad. Het was ook tijd voor onze shopping, dus zijn we met de motor eerst naar de bank gegaan om geld te pinnen. Toen ik mijn vriendin vroeg of we maar direct 10.000 Ksh moesten pinnen draaiden er direct een paar hoofden om, die blonde meiden hebben geld op zak. Dat doe ik dus nooit meer. Daarna zijn we even om boodschapjes en fruit geweest. Toen we thuiskwamen en onze spullen aan het opbergen waren, vertelde de schoonmaakster die net bezig was ons dat we het fruit niet buiten mochten laten liggen, omdat het anders door apen gestolen werd. Oh, die leven hier dus ook. Al die beesten buiten én binnen zijn niet echt mijn ding, maar ook daar leer je mee leven.

Zoals je leest geniet ik met volle teugen en zal ik dat nog wel veel meer gaan doen, want morgen is de eerste dag op Emy-land Diani school.

Daar later een blog over, ik hoop dat je van deze genoten hebt en als er opmerkingen zijn hoor ik dat graag.

Liefs uit Kenia,

Rianne

1. Janny de rover:
    10 juli 2019
    Wat een leuk verslag prachtig.en nu gaan genieten en werken
  2. Broekjes:
    Veel succes morgen op de school in Kenia. Dikke kus; Marith
  3. Tante Jo:
    10 juli 2019
    Nou meid, veilig aangekomen! Fijn! En wat een belevenissen al! Heb een goede tijd🥰
    En doe voorzichtig!!!
    Liefs tante Jo
  4. Arina van Helden:
    10 juli 2019
    Leuk verhaal heel veel succes!
    Grt Bram&Arina en kids
  5. Faroek:
    10 juli 2019
    Geniet ervan..! heb je Rarko al gezien?
  6. Nienke:
    Leukk, succes
  7. Opa en oma Kroon:
    11 juli 2019
    Gelukkig dat je heelhuids bent aangekomen. Doe voorzichtig en kijk goed uit.
    Veel plezier en succes.
  8. R.Hakkert (Riana):
    Ha meiden,
    Wat een onderneming zeg heel wat hoor maar wel super leuk geniet ervan en we hopen nog meer te kunnen lezen was een heel mooi stuk kijk goed uit voor al die beesten 😆😍